شنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۸۶

استفاده از عينك‌هاي محافظ چشم براي تمام كارگران ضروري است

به گفته يك متخصص چشم پزشكي به منظور جلوگيري از آسيب‌ها و ضربه‌هاي چشمي استفاده از عينك براي تمامي كارگران ضروري است.

دكتر "عليرضا كشتكار جعفري" عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در حاشيه برپايي سيزدهمين سمينار چشم پزشكي فارابي در گفت و گو با ايرنا گفت به دليل عدم رعايت بهداشتي اصول مراقبت از چشم ضربه‌هاي چشمي شايعترين ضايعه است كه روزانه صدها نفر دچار اين مشكلات مي‌شوند.

وي گفت مساله عينك زدن در جامعه ما به عنوان يك فرهنگ جا باز نكرده و بيشتر كارگران و افراد جامعه با وجود اشتغال در مشاغلي كه احتمال ضربه‌هاي چشمي و يا بروز اشعه‌هاي مضر وجود دارد امااز زدن عينك خودداري مي‌كنند.

دكتر جعفري يادآور شد در همه جاي دنيا عينك زدن در محيط كار الزامي است اين در حاليست كه در كشور ما افراد در محيطهاي كاري كه حتي احتمال ضربه‌هاي چشمي وجود دارد عينك نمي‌زنند.

به گفته اين متخصص چشم كارگراني كه با چكش كار مي‌كنند هر لحظه احتمال اينكه ذره‌اي از آن شي به چشم وارد شود وجود دارد بنابراين استفاده از عينك تا حد زيادي از ورود اين اجسام خارجي جلوگيري مي‌كند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود همچنين افرادي كه با مواد شيميايي سر و كار دارند با استفاده از عينك مناسب مي‌توانند از بسياري آسيب‌هاي وحشتناك چشم جلوگيري كنند.

وي گفت بيمارستان فارابي كه قديمي‌ترين و بزرگترين بيمارستان تك تخصصي چشم است روزانه ‪ ۵۰۰‬نفر مراجعه‌كننده دارد كه دچار ضربه‌هاي چشمي شده‌اند.

دكتر جعفري گفت برخي از اين بيماران در خانه، برخي بر اثر حوادث ناشي از تصادفات و برخي هم بر اثر آسيب‌هاي شغلي دچار ضربه‌هاي شديد چشمي مي‌شوند.

وي افزود آسيب‌هاي شغلي بيشتر در مشاغلي كه با فلز و جوشكاري سروكار دارند رخ مي‌دهد كه همين مشكلات را با رعايت مسايل بهداشتي مي‌توان پيشگيري

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۶

لنز هاي چشمي انواع و کاربردها


سال هاست که دو چشم به کمک چشمان کساني مي آيند که درست نمي بينند اما استفاده از اين وسيله نجات بخش براي بسياري دلچسب نيست.اين شد که دانشمندان آن را نا مرئي کرده و به صورن لايه اي نازک و شفاف بر داخل چشم کردند.مقاله حاضربررسي کلي بر روي اين عينک ها ي نامرئي دارد
ادامه....