سه‌شنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۶

عوارض استفاده از عینک های آفتابی غیراستاندارد بر روی چشم

رئیس جامعه اپتومتری (بینایی سنجی) ایران، از وجود عینک های آفتابی غیر استاندارد و عوارضی که بر چشم های استفاده کنندگان از این عینک ها می گذارد، انتقاد کرد.
افسانه هراتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت : متاسفانه شاهد فراوانی عینک های آفتابی غیر استاندارد در کوچه و بازار هستیم و هیچ نظارتی هم بر آن ها صورت نمی گیرد.

وی افزود: وقتی این قبیل عینک ها را با دستگاه های پزشکی بررسی می کنیم، بر روی شیشه های آنها موج زیادی وجود دارد که بر عملکرد چشم تاثیر منفی دارد اما به دلیل آن که مارک های معروف تقلبی دارند، از سوی مردم مورد استقبال قرار می گیرند.

رئیس جامعه اپتومتری ایران، به مواردی از عوارض استفاده از عینک های آفتابی غیراستاندارد از سوی مردم اشاره کرد و گفت: بیماری داشته ایم که اظهار کرده وقتی این عینک ها را به چشم می زند، دچار تهوع می شود.

هراتی زاده با انتقاد از فرهنگ نادرست حاکم بر جامعه مبنی بر استفاده از مارک های معروف اما تقلبی، افزود: چنین عینک های غیراستانداردی به وفور در بازار ایران یافت می شود.

وی با عنوان اینکه وزارت بهداشت هیچ وظیفه ای در قبال نظارت بر توزیع و فروش این قبیل عینک های آفتابی ندارد، اظهار داشت : وزارت بازرگانی نیز می بایست در این خصوص از خود جدیت نشان دهد اما معتقدیم که وزارت بهداشت باید وارد این عرصه شود.