چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

تمام عینک های آفتابی به طور یکسان ساخته نشده اند

در بررسی جدیدی که به عمل آمده، توجه اصلی اکثر مردم، هنگام خرید عینک آفتابی بر روی سبک و قیمت آن است، اما این فکر خوبی نیست. انجمن چشم پزشکی آمریکا اظهار می دارد: عاقلانه است که در هنگام خرید عینک یک بررسی جدید انجام شود.
دکتر گریگوری متخصص چشم پزشکی و سخنگوی این انجمن در یک اخبار منتشر شده از این گروه بیان کرد که زیاد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، مشکلات گوناگونی را در رابطه با این مساله ایجاد کرده از قبیل: آب مرواریدهای مرتبط با سن و تباهی و فساد قرنیه.
اختلالات دیگر ناشی از اشعه که می تواند در سطح چشم به طور غیر طبیعی روی دهد، سوختگی چشم ها از آفتاب است. این اوضاع می تواند باعث تیره وتار شدن دید، ناراحتی، قرمزی، پارگی، دید موقت و از دست رفته شود و در بعضی موارد منجر به کوری و نابینایی چشم شود.
او به مردم توصیه می کند که از عینک های آفتابی با کیفیت و پوشش مناسب که به طور صحیح چشم را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و هر وقت که بیرون می روند از یک کالاه پهن و عریض لبه دار و کناره دار استفاده کنند.
به بعضی از لنزهای این عینک ها خوب توجه شده که شامل یک پوشش سخت و محکم است که به حفاظت چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند، این انجمن برای جلوگیری از صدمه چشم ها در رابطه با اشعه ماوراء بنفش توصیه هایی برای مردم دارد که از پوشش چشمی برای حفاظت از اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید، حتی در روزهای ابری و در زمستان، عینک های آفتابی یا لنزهای با کیفیت انتخاب کنید که 100 تا 90 درصد از اشعه مارواء بنفش A و B و 90 تا 75 درصد از نور مرئی و قابل رویت صفحه بیرون را مسدود کند. در خرید عینک مطمئن شوید که لنزهای عینک آفتابی در رنگ کاملا جور و هماهنگ و عاری از هرگونه خدشه و یا عیب و نقص باشند.
لنزهای خاکستری و دودی رنگ را انتخاب کنید، زیرا آنها شدت نور را بدون تغییر در رنگ اشیاء کاهش می دهند، این بدان معنی است که آنها طبیعی ترین رنگ دید را فراهم می کنند. برای نشان دادن سلامت چشم و برای اینکه دید خوب خود را حفظ کنید، آزمایشات چشم را به طور مرتب انجام دهید و آنها را در آخرین خبر به روز نگه دارید.
این انجمن اظهارداشت: همچنین داشتن پوشش چشمی در برابر اشعه ماوراء بنفش برای نوجوانان و سنین کم خیلی مهم است. زیرا آنها معمولا بیشتر وقتشان را در زیر آفتاب سپری می کنند تا بزرگسالان.
آنها را از خطر بیشتر صدمات چشم مصون نگه دارید

هیچ نظری موجود نیست: